sobota 1. novembra 2008

BCMOBIL & TECHBOX

Akosi sme si už zvykli, že ku koncu roka bývajú ponuky mobilných operátorov najštedrejšie. Nie sú to len načasované slogany operátorov, skutočne je možné získať vybrané paušálne programy či mobilné telefóny výhodnejšie, ako kedykoľvek počas roka. Ak ste sa navyše u operátora vo vianočnej akcii pred dvoma rokmi zaviazali, vedzte, že práve teraz si veľmi dobre uvedomuje, že vás musí zaujať znova. Tento rok nám však Orange ukázal, že Vianoce nemusia byť len v zime. Počas leta totiž predstavil „vianočnú“ ponuku so Štedrým paušálom či Paušálom Deň, ktoré v sebe ukrývali i lákavé „neobmedzené“ volania vo vlastnej sieti operátora. Nechýbala ani súťaž o automobily. Tým, ktorí využili vianočnú kampaň operátora v roku 2006 spolu so službou Orange World Mini, ihneď svitlo, prečo sú Vianoce už v lete. Končila im totiž skrátená 18 mesačná viazanosť a bola by veľká škoda, keby zákazníci takto zvyknutí na množstvo pretelefonovaných minút mali prejsť na „bežný“ paušál. Pre operátora by tá škoda bola o to väčšia. Čo keby konkurenčný operátor ponúkol zaujímavejšiu ponuku? Ja taktiež patrím k takto zaviazaným, avšak rozhodol som sa počkať na pravú a verím, že ešte štedrejšiu vianočnú ponuku. Veď Orange World používam hlavne kvôli dátam, nie pre skrátenú viazanosť, aj keď tá určite poteší. Zatiaľ sa mi vždy oplatilo vyčkať do poslednej chvíle, kedy sa operátori vo svojich ponukách vyrovnávajú a často predbiehajú. Nie vždy sa to však oplatí, najmä ak máte záujem o kúpu akciového mobilného telefónu. Tie sa práve v tomto období rýchlo vypredávajú, najmä tie najvýhodnejšie a najžiadanejšie, a tak namiesto vysnívaného mobilu možno budete musieť urobiť kompromis a vybrať si iný.

Sám využívam služby viacerých operátorov, vrátane pevnej linky. Práve pri úprave tohto volacieho programu sa ma predajca opýtal, či si nechcem predĺžiť viazanosť aj na paušálnom programe. Určite to poznáte, dnes už na jednom mieste môžete vybaviť magentového mobilného aj pevného operátora. Hovorím si, veľmi rád, aktuálna akcia s veľkou zľavou na kúpu mobilného telefónu, zaujímavým dátovým balíkom a kupónom na nezanedbateľnú zľavu pre ďalší paušál stojí za zamyslenie. Ale, používam paušál Vianočné hovory nekonečno, ktorý mal už v tom čase oproti podobnému konkurenčnému paušálu niečo naviac, a to 50 minút volania do ktorejkoľvek siete. Vtom ma predajca operátora prekvapil, keď mi oznámil, že ak sa mi tento program páči, tak si ho môžem jednoducho predĺžiť, aj keď nie je v ponuke. Váhal som len pár sekúnd, získať totiž to, čo mi vyhovuje, navyše k tomu hodnotný telefón (vybral som si Nokiu 6220 classic za akciovú zľavnenú 1 Sk - 0,03 EUR) a ešte aj kupón s nezanedbateľnou zľavou, ktorý môže využiť moja priateľka... beriem! Padlo teda rozhodnutie. Síce boli takmer ešte dva mesiace do Štedrého dňa a ja som sa už zaviazal. Ale spokojný, aj keď len o deň neskôr operátor ponúkol v podstate identický program, ku ktorému pridal ďalších 50 minút do všetkých sietí. Na prvý pohľad sklamanie, ale stačí sa nad tým zamyslieť. Získal som veľmi výhodnú cenu mobilného telefónu, ktorá by už v prípade kúpy nového predstaveného programu nebola k dispozícii a navyše, vystačil som si s minútami aj predtým, takže navýšenie mi nevadí. Prečo o tom píšem? Vianoce sú totiž za dverami a ponúk operátorov bude nespočetné množstvo. Jednu bude striedať druhá a nech si vyberiete ktorúkoľvek z nich a príde hoci aj na druhý deň možno ešte lepšia, mali by ste byť so svojím výberom spokojní. Veď v čase, keď sa budete rozhodovať, si určite vyberiete najvýhodnejšiu ponuku pre vás. A aby som nezabudol, ak máte radi voľnosť a nepotrebujete nový telefón, nemusíte sa hneď zaviazať, existujú aj iné možnosti, tzv. férové.

Tentokrát vás nebudem sprevádzať obsahom časopisu, verím, že je natoľko zaujímavý, že si v ňom, podobne ako v ponukách našich operátorov, nájdete to najvhodnejšie pre vás. Ak sa vám páčil náš špeciál o GPS navigáciách NAVIBOX leto 2008, rozhodne by ste si nemali nechať ujsť nové číslo tohto unikátneho časopisu. Vo vašich stánkoch či u našich partnerov sa totiž objaví už 21. novembra 2008 a vedzte, že o zaujímavé informácie, veľké porovnávacie testy a recenzie, rozhovory či reportáže nebude núdza.

Za celú redakciu vám prajem príjemné čítanie.
Roman Calík


BCMOBIL & TECHBOX 11/2008 Editorial
Autor: Roman Calík

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára