štvrtok 2. júna 2011

PC REVUE - OpenPark

Návod na šťastie

Všetci túžime po šťastí. Nepotrebujeme poznať jeho pôvod, definíciu, zmysel a všetky jeho súvislosti. Stačí, keď vieme intuitívne nájsť zdroj, odkiaľ sa dá načerpať, prežívať príjemné pocity s ním spojené. Poznáme jeho niektoré spúšťače a snažíme sa organizovať si život tak, aby sme ich mali čo najviac, aby sme si príjemné pocity užívali čo najčastejšie a čo najdlhšie. Každý máme iné preferencie. Niekto ako spúšťač potrebuje rýchle auto alebo plnú chladničku piva, iný zase luxusnú dovolenku či nakupovanie značkových handier. Ďalší „fičia“ na „hormónoch šťastia“, ako sú endorfíny, serotoníny a spol., a využívajú ich príjemné biochemické účinky. Napchávajú sa čokoládou, trápia telo v posilňovni či skáču z mosta s gumou na nohe. Všetci však na dosiahnutie pocitu šťastia potrebujú nejaký spúšťač. Niekomu tie bežné nestačia, a tak experimentuje s niečím silnejším dymového, tekutého či práškového charakteru. Zážitky sú vraj síce intenzívnejšie, návraty či skôr pády do reality však oveľa bolestnejšie. Niekto získava pocit šťastia z prítomnosti svojho milovaného, z vydarených detí, zo zaujímavej práce. Inému zase stačí krátke spočinutie v nádhernej prírode, uprataná domácnosť či chutný nedeľný obed, keď je celá rodina pohromade.

PC REVUE

Šťastie z neba

Asi pred mesiacom prišiel Ondrej za mnou do kancelárie (pre mňa je domovom testroom, totálne plný škatúľ a všakovakých produktov) a postavil mi na stôl ďalšiu škatuľu s notebookom. Keďže mi rukami prejde do roka takmer dvesto notebookov, asi si viete predstaviť, že som svojmu šéfovi priveľkú pozornosť nevenoval. Ale keďže zostal pri mne stáť nezvyčajne dlho, spozornel som. A keď mi povedal zázračnú formulku: „Toto je notebook na crash test,“ ihneď sa mi objavila iskra v očiach. Najmä pri dodatku, že mám vymyslieť niečo nové, ako ho zničíme. Netrvalo dlho, vybehol som po schodoch hore za „šéfovcami“ a zahlásil im, že s ním skočíme z lietadla. Mali ste vidieť tie pohľady... Našťastie v PC REVUE sme naladení na jednu vlnu. Keďže chceme tvoriť kvalitné médium, musíme byť výnimoční. Tu nejde iba o ochotu zaplatiť za služobné cesty na redakčné náklady (a tie nie sú niekedy vôbec nízke), treba mať aj chuť pustiť sa niekedy do skutočných šialeností a netradičných vecí. A výsledok vôbec nie je zaručený. Myslím, že aktuálnym crash testom vám dokážeme, že na Slovensku sme z IT médií jedineční. Nebojíme sa ničoho, chceme ísť vždy ďalej ako ostatní, a ak treba do kvalitného obsahu investovať peniaze, spravíme to bez váhania.