streda 1. októbra 2008

BCMOBIL & TECHBOX

Na kúpu veci, ktorá nám má určitú dobu slúžiť je dobré sa pripraviť. Tak napríklad kúpa auta. Na prvý pohľad jednoduché - keď viem čo chcem, vyberiem si vhodnú ponuku a hurá za volant. Práve vedieť čo chcete, je najťažšia časť z celého procesu nákupu. Často je totiž potrebné odolať rôznym špeciálnym ponukám, ktoré môžu vaše úvodné predstavy zmeniť na nepoznanie. Kúpe by však určite mala predchádzať dôkladná analýza potrieb, a najmä finančných možností. V týchto dňoch som práve jednu takúto skúšku absolvoval a verte, že to nebolo vôbec jednoduché. Stanovil som si finančný limit, požiadavky a rozhodol sa hľadať. Tento segment trhu mi bol úplne cudzí, preto som sa obrátil i na ľudí v mojom okolí, ktorí už kúpu nového automobilu absolvovali, alebo sa o autá zaujímajú a považujem ich za odborníkov. Oplatí sa ich počúvať, ani s nimi nemusíte vždy súhlasiť, ale z ich skúseností a znalostí sa veľa dozviete a naučíte. Prelistoval som si tiež niekoľko odborných časopisov, prehliadol viacero internetových stránok a po hrubom výbere vhodných modelov áut som navštívil predajcov. Tam som si automobily vyskúšal a začal porovnávať. Cena, výbava, záruka, dojmy a pocity zo skúšobnej jazdy... Jednoznačne určiť víťaza nebolo vôbec jednoduché.

Model, ktorý víťazil pomerom cena/výbava, nebol ten, v ktorom som sa cítil najlepšie. Dokonca som po vzhliadnutí konkrétnej akcie predajcu na iný, vysnívaný, výrazne drahší a dovtedy úplne nedostupný model, takmer zmenil pôvodné plány. Určite to poznáte: Dnes nepotrebujete veľa peňazí, stačí, ak budete splácať... Vtedy sa aj nedostupné stáva dostupným. Našťastie som zostal pri zemi. A práve dnes, po dopísaní editorialu, by som si mal ísť prevziať nové auto, ktoré som sa snažil vybrať rozumne, ale i pocitovo. Zatiaľ neprezradím ani značku, ani model. Určite ho však pozorní čitatelia spoznajú, najmä na fotografiách z testovania navigácií v pripravovanom, druhom vydaní špeciálu NAVIBOX. Keď sa na celý proces kúpy spätne pozerám, okrem rád od známych, som najviac ocenil práve recenzie v tlačených médiách alebo na internete. Neoceniteľné boli i užívateľské skúsenosti existujúcich používateľov a majiteľov áut, ku ktorým sa taktiež ľahko dostanete na internete či vo svojom okolí.

Verím, že i BCMOBIL & TECHBOX je pre vás tým správnym časopisom, na ktorý sa môžete spoľahnúť a nájdete v ňom cenné rady pred kúpou mobilného telefónu, príslušenstva, mobilných služieb či iných technologických produktov. Preto pre vás pravidelne pripravujeme zaujímavé témy, recenzie či porovnávacie testy. V aktuálnom čísle neprehliadnite Veľký prehľad digitálnych zrkadloviek, recenzie najnovších mobilných telefónov či ďalších produktov v rubrike TECHBOX. Taktiež sme sa rozhodli priblížiť vám aktuálnu ponuku operátora O2, ktorá je úplne iná než doteraz, vraj „férová“. Upozorním aj na reportáž z Londýna, kde bol oficiálne predstavený silný konkurent Apple iPhone, Samsung i900 Omnia. Určite sa zastavte aj pri krátkom porovnaní fotografií z najlacnejšieho a najdrahšieho mobilného telefónu s 5 Mpx fotoaparátom.

Nezabudnite, že v novembri sme tu opäť, a to dvojnásobne. Okrem nového BC-čka totiž naplno pripravujeme aj ďalšie vydanie nášho špeciálu NAVIBOX, v ktorom si na svoje prídu najmä nadšenci GPS technológií a navigácií.

BCMOBIL & TECHBOX 10/2008 Editorial
Autor: Roman Calík

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára