utorok 3. apríla 2012

PC REVUE


Notebook EXPO 2012 – úspešný ročník

Na konci marca redakcia PC REVUE zorganizovala už tretí ročník výstavy Notebook EXPO. Cieľom výstavy je to, aby sa mohli naši čitatelia, ale aj všetci ostatní stretnúť s nami osobne, naživo zistiť, ako vyzerajú najnovšie produkty, a zároveň sa aj dobre zabaviť. Vieme, že máte radi rôzne súťaže, a ak aj niečo vyhráte, radosť je dvojnásobná. Ako naši čitatelia ste dostali lístky zadarmo a na vašu účasť sme sa tešili. Samozrejme, do programu sme zaradili aj odborné prednášky našich partnerov aj redaktorov. Crash testy PC REVUE majú už takú povesť, že bez nich si takéto podujatie ani nemožno predstaviť. Organizovať výstavu v tomto rozsahu dá veľa práce, v redakcii sme to všetko museli zvládnuť popri príprave magazínu.



Notebook EXPO je aktuálne jediná poriadna slovenská IT výstava, ktorá sa zameriava na bežného spotrebiteľa. Pamätám si ešte časy Cofaxu, ktorý sa organizoval v bývalom PKO na brehu Dunaja, neskôr v Inchebe a záujem bol obrovský. Neskôr však klesal, poslednú ranu podujatiu zasadil majiteľ výstaviska, keď sa k nej postavil chrbtom. Problémom Cofaxu, ale aj českého Invexu bolo však podľa mňa to, že ju robili manažéri, ktorí neboli úplne prepojení s IT branžou, čo my, samozrejme, sme a náš lokálny trh poznáme veľmi dobre. Počet návštevníkov Notebook EXPO zatiaľ vždy rástol, a to napriek tomu, že všetky informácie o IT novinkách nájdete na internete. Neprekvapilo ma, že medzi prvými návštevníkmi výstavy boli ľudia z východu, ktorí prišli do Bratislavy nočným vlakom. Východ republiky totiž nikdy nesklame. Presne sa nám overilo to, čo sme si mysleli pred organizáciou výstavy – chcete si chytiť produkty do ruky a máte záujem o stretnutie s nami. Aj pre mňa bolo osobné stretnutie príjemné, fotil som sa s mnohými z vás, podpisoval som sa na lístky, do magazínu, ale i do brožúrky, ktorú sme vydali práve pri príležitosti Notebook EXPO. Tá zachytáva časovú os vývoja magazínu PC REVUE, sú tu na jednom mieste moje úvodníky, ako aj zážitky z ciest našich redaktorov. Ak ste na Notebook EXPO neboli, môžete si ju kúpiť u nás v redakcii. Ak chcete, môžem na požiadanie pridať aj venovanie... :-) Pre mňa osobne je Notebook EXPO príležitosť aj na stretnutie sa s redakčným tímom. Je to jedna z mála situácií, keď sme všetci na jednom mieste a nikam neutekáme. S redaktormi som pritom v kontakte prakticky nepretržite, máme takto nastavené komunikačné prostriedky, ale typicky je to len elektronicky a to nie je vždy ono.

Z Notebook EXPO priniesli správu obe celoslovenské komerčné televízne stanice, poskytli sme rozhovory študentskej televízii a množstvu serverov. Pre mňa bolo však najzaujímavejšie stretnutie s primátorom Bratislavy, ktorý je naším čitateľom. Zo začiatku som si myslel, že to pán Ftáčnik na mňa tak trochu hrá, ale keď sa ma spýtal na jeden náš starý prísľub o teste multimediálneho zariadenia konkrétneho typu, bolo jasné, že veru nič nehrá a domáha sa svojich čitateľských práv. OK, sľub splníme, zariadenie otestujeme :-).
Samozrejme, tak ako pri každej väčšej akcii vyskytli sa aj veci, ktoré môžeme zlepšiť. Prečítal som si príspevky na internete a zistil som, že vám najviac prekážala vyššia teplota a nevyvetraný vzduch v prednáškových miestnostiach. Bolo to tak, žiaľ, pri niekoľkotisícovej návštevnosti sa s tým veľa urobiť nedalo, najmä vzhľadom na to, že na konci marca bolo na Slovensku prakticky leto. Ale vieme o tom a v budúcnosti budeme na to myslieť. Rovnako viacerí z vás si priali okrem prezentačnej časti aj predajnú aktivitu, hlavne s výstavnými zľavami.

Druhá vec, ktorú som zaznamenal v diskusiách a mailoch hlavne po odvysielaní reportáže v televízii, je zmysel našich crash testov. Pripomienky mali hlavne ľudia, ktorí neboli pri teste osobne, presnejšie povedané, neboli na Notebook EXPO vôbec. Ako som už spomínal, naše crash testy sú už legendárne, neviem o ničom podobnom minimálne v strednej Európe. Mať Notebook EXPO bez crash testov je niečo ako jesť bryndzové halušky bez slaninky – dá sa to, ale je to príliš zdravé na to, aby to bolo aj dobré. Zmyslom takýchto testov je preveriť produkty, ktoré bežne používame v praxi pri extrémnom nasadení. Ja som pri prvom crash teste použil mobilný telefón Samsung Galaxy SII, z ktorého som do poslednej chvíle pred testom telefonoval. Pri druhom teste to bol notebook Fujitsu Lifebook E781, ktorý je určený na podnikové nasadenie. Väčšinu testov sme zamerali na scenáre, ktoré sa môžu stať. Mobil vám naozaj môže zmoknúť, takisto ho môžete nechať na slnku a zohreje sa teplotu, že sa ani nedá chytiť do ruky. Rovnako sa môže stať, že zakopnete do napájacieho zdroja notebooku a ten spadne zo stola na pevnú podložku. Takisto sa môže prihodiť, že sa vám na jeho klávesnicu vyleje kola, prípadne si naň nedopatrením sadnete. Práve tieto situácie sme v našich testoch preverovali, a to priamo pred očami návštevníkov Notebook EXPO. To je to, čo si asi dovolí z IT magazínov málokto. Na videu sa totiž dá veľa vecí prispôsobiť tak, že vyzerajú inak, ako v skutočnosti prebehli. Prípadne máte viacero kusov rovnakého zariadenia, a keď niečo nevyjde, dá sa to zmeniť. Nie však v našom prípade – my máme na všetko len jeden pokus, navyše sme obmedzení časom.

To je však podľa mňa ten najlepší dôkaz, že testované produkty, ktoré sme si na základe našich skúseností do testu vybrali, naozaj testujeme až do špiku. Je jasné, že pre efekt potom zachádzame do krajností – sekera v notebooku je jednoducho vec, na ktorú sa nezabúda. Trochu marketingu v našej práci jednoducho je, vybudovať si povesť magazínu, o ktorom takmer každý na Slovensku minimálne vie, že existuje, jednoducho niečo stojí. Detailné opisy crash testov, ako aj spracované video zverejníme v májovom vydaní. V tomto vydaní prinášame bohatú fotogalériu z tohtoročnej výstavy Notebook EXPO.

Ďakujem všetkým v redakcii i ľuďom mimo nej, ktorí sa pričinili o organizáciu tohto ročníka, partnerom, bez ktorých by sa to celé vôbec nedalo urobiť, a vám, ktorí ste nás boli pozrieť, za účasť. Tešíme sa na ďalšie spoločné stretnutie.

Príjemné čítanie aprílového vydania vám praje
Ondrej Macko

PC REVUE 4/2012 Editorial
Autor: Ondrej Macko

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára