streda 1. novembra 2006

PC REVUE

Invexové reminiscencie

Minulý mesiac sa konala v moravskej metropole výstava Invex. Na tejto výstave malo stánok aj naše vydavateľstvo. Pre účasť sme sa rozhodli aj z toho dôvodu, že sme si chceli otestovať, aký záujem je v Čechách a na Morave o odborný magazín vychádzajúci v slovenčine. Pravdupovediac, nečakali sme od toho veľa, z historických dôvodov je čítanosť slovenských médií u našich západných susedov nízka. Neplatí to však naopak, české médiá majú na Slovensku slušné postavenie. Dôvodov je viac – už v rámci spoločnej federácie boli na Slovensku odborné magazíny takmer výhradne v češtine a české IT magazíny mali hlavne v minulosti jednoduchší prístup k najhorúcejším novinkám. Na odstránení druhého dôvodu dlhodobo pracujeme. Väčšina zahraničných zastúpení je stále v Prahe a dostať vzorku testovaného produktu na Slovensko je, prirodzene, o niečo náročnejšie ako doručiť ju v rámci českej metropoly. Ale blýska sa na lepšie časy, postavenie Slovenska sa mení aj v súvislosti s doterajšími ekonomickými výsledkami a daňovou politikou. Takisto sme popracovali na užších vzťahoch so zastúpeniami firiem a dnes máme produkty takmer tak rýchlo ako české magazíny. Verím, že je to systematický trend!
Aby som sa však vrátil k pôvodnej téme IT výstavy Invex. Prekvapili nás pozitívne výsledky, ktoré sme dosiahli. PC REVUE sa na Invexe celkom dobre predávalo, máme nových predplatiteľov v ČR a sme v povedomí ako rešpektované médium aj v tejto krajine. Čiastočne nám pomohlo aj to, že v ČR (a hlavne v Prahe) je celkom početná slovenská skupina, ktorej, prirodzene, jazyková bariéra nerobí žiadny problém, skôr naopak. Na stretnutí s českými novinármi sme zistili, že PC REVUE majú dobre prečítané.
Ako sa vyvíja Invex? Podľa mňa sleduje celosvetový trend, teda o IT výstavy nemá už bežná verejnosť taký záujem ako v minulosti. IT firmy si už podriaďujú plány uvedenia horúcich noviniek na niektorú z výstav, pokiaľ ju majú hotovú, idú s ňou na trh okamžite. Veď všetky novinky sú na internete. Aj z tohto dôvodu IT firmy už nemajú taký rozpočet na odborné výstavy ako kedysi. Časy, keď najväčšia softvérová firma obsadila na Invexe kompletne celý pavilón, resp. najbohatší muž sveta venoval svoj vzácny čas a priletel spoza mláky hlavne pre túto výstavu, sú už, žiaľ, len vyblednutou spomienkou. Napriek tomu bola účasť vystavovateľov i návštevníkov na tohtoročnom Invexe celkom dobrá, náš bývalý Cofax by o niečom takom mohol len snímať.
Treba priznať, že Invex sa všemožne snaží o svoje prežitie. Dnes už nesie označenie Invex/Digitex. Podstatne sa zmenil aj vnútorne. Namiesto jedného dňa sú špeciálne pre odborníkov vyhradené dva dni. Pre verejnosť sú potom určené tri dni. Doba, keď bol na Invexe vystavený najnovší procesor za hrubým sklom so zvláštnou ochrankou, je dávno preč. Dnes má návštevník k dispozícii na vyskúšanie úplne všetko. Tohtoročným príkladom bola prezentácia digitálnych fotoaparátov, kde ste si mohli odfotiť modelku a potom sa osobne presvedčiť, ako fotografia naozaj vyzerá. Návštevník mohol vytlačiť svoju fotku z pamäťovej karty, poslať ju cez internet, vyskúšať navigáciu GPS v automobile, pohrať sa s grafickým softvérom a pod. Špeciálny segment na výstave Invex/Digitex je oblasť hier. Nielen pre mladých tu bola k dispozícii možnosť zahrať sa na skutočne výkonných počítačoch. Aby nebolo treba ani veľa chodiť, na Invexe pribudol tento rok aj autobus spájajúci jednotlivé pavilóny. Niektoré staré problémy pretrvávajú – jedlo je stále výstavné, nezdravé a riadne predražené.
Pre mňa osobne je Invex/Digitex niečo ako spoločenská udalosť, na ktorej sa v rámci pár dní dá stretnúť s ľuďmi, na ktorých počas roka nemáte čas, prípadne oni nemajú čas na vás. V podstate nemusíte nikam chodiť, všetko sa odohráva medzi niekoľkými pavilónmi. Tohtoročný Invex sme strávili stretnutiami realizovanými v polhodinových intervaloch s dobrou desiatkou firiem. Naším cieľom je totiž urobiť všetko preto, aby ste dostali časopis maximálnou hodnotou, a Invex je na to dobrá príležitosť. Medziiným sme dohodli aj nový zaujímavý obsah na naše nasledujúce DVD REVUE, ktorého úloha bude do budúcnosti stále rásť. Cieľom bude dodávať na DVD REVUE plnohodnotné verzie softvéru zadarmo. Zadarmo, prirodzene, pre čitateľov , náklady na jeho umiestnenie hradíme my. Pôjde o komerčný softvér, za ktorý by ste museli inak platiť. Riadime sa pravidlom, že PC REVUE by ste mali dostávať tak, aby ste okrem zaujímavého informačného obsahu získali hlavne cez softvér viac, ako vo finančnom vyjadrení dáte za náš magazín.
Aj v tomto vydaní sme pripravili niektoré zmeny, opäť sme realizovali istý face-lift. Od októbrového vydania už máme jasno vo výbere papiera, náš magazín je teraz pestrejší, sýtejší, mladší, pribúdajú témy na vaše želanie a chceme mať čo najkrajšie obrázky. Zmeny vidíte aj obsahovej časti – zlepšili sme testy produktov, cenovú hladinu testovaných zariadení sme zamerali na špecifické skupiny používateľov. Veríme, že sa to u vás stretne s pozitívnou reakciou.
Príjemné čítanie novembrového čísla vám želá
Ondrej Macko

PC REVUE 11/2006 Editorial
Autor: Ondrej Macko

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára