streda 1. februára 2006

PC REVUE

Biznis je o vzťahoch. A zvlášť na našom malom milom Slovensku. A neplatí to len o biznise, ale aj každodennom živote. Potrebujete sa dostať na cétečko, zariadiť doučovanie pre adolescenta, poslať babičke na opačný koniec republiky hojdacie kreslo? Žiadny problém, ak viete, že bratranec z druhého kolena má prístup k cétečku, že spolužiak zo strednej si privyrába doučovaním a že kolega z práce s veľkým autom sa práve cez víkend chystá na východ. Ono to v bežnom živote tak nejako aj funguje, ale prečo nevyužiť informačné technológie, keď nám môžu poskytnúť také super služby a možnosti, akými disponujú, a dotiahnuť systém vzájomnej pomoci až do dokonalosti...:) Stačí poprepájať zopár databáz, pustiť na ne inteligentný softvér na analýzu a riadenie vzťahov a hotovo. Niečo ako podnikové riešenia typu CRM, BI, KM, ale prispôsobené pre bežných občanov. Cez webový prehliadač zadáte do systému požiadavku na službu a o pár sekúnd dostanete zoznam kontaktov s vyznačením priorít či relačnej „blízkosti“ daného kontaktu. Hm, keby to bolo také jednoduché... Ako myšlienkový koncept to vyzerá zaujímavo, horšie by to však asi bolo s realizáciou. Niektoré databázy, napr. spolužiakov, záujmových či profesijných združení, síce už existujú, ale nie sú kompletné a vzájomne prepojiteľné. Iné databázy, napr. rodokmene, by sa museli vytvoriť, čo samo osebe by bol veľmi prospešný, veľkolepý, ale aj s použitím údajov z matrík logisticky veľmi zložitý projekt. Zoznamy zamestnancov vo firmách existujú a sú dosť presné, keďže týmito údajmi disponuje Sociálna poisťovňa. Horšie by to asi bolo s ich poskytnutím na takýto projekt. Podobne by to bolo v prípade iných registrov, napr. centrálnej evidencie obyvateľov, katastra nehnuteľností, ktoré patria do štátnej správy. Na druhej strane sú k dispozícii aj iné databázy, ako je napr. obchodný register, ktoré sú verejne dostupné. Ďalšou požiadavkou je, že databázy musia byť schopné vzájomnej interoperability, údaje v nich musia byť úplné, správne, aktuálne atď. Takisto musí byť zachovaný zákon o ochrane osobných údajov. Je evidentné, že prekážok a problémov je viac ako dosť. Na druhej strane by nás však čakala lákavá odmena v podobe inteligentného systému na poskytovanie si vzájomne prospešných služieb. Veď si predsa musíme pomáhať, no nie? 

vysvetlivky: CRM = Customer Relationship Management, BI = Business Intelligence, KM = Knowledge Management


PS: Rozhodli sme sa, že editorial odteraz bude trochu kratší. V zadných „partiách“ magazínu si však vytvoríme nový priestor na naše filozoficko-spoločensko-technologické komentáre, postrehy, nápady či úlety. Ak máte chuť podeliť sa s tými svojimi, neváhajte a pošlite nám ich.

Zaujímavé čítanie februárového vydania vám praje
Martin Drobný

PC REVUE 2/2006 Editorial
Autor: Martin Drobný

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára